CreaDemo- ja DigiDemo-konseptitukea saaneet hankkeet:
CreaDemo
Ami Creative Studio Oy, 5 000 €
Yhteistyösarjis – palvelukonseptin kehittäminen
Asikainen Jaakko, 5 000 €
Staalo-lautapelin konseptin suunnittelu ja kehitys
Cinerain Oy, 5 000 €
Ketterä elokuvatuotanto -hankesuunnitelma
Donkey Hotel Oy, 5 000 €
Immersive Livestream – konsepti: Immersiivisen videon livestriimaus VR-laseille
Kari Ikonen Oy, 5 000 €
Maqiano ylärekisteri-mikroviritin – uuden keksinnön tuotekehitys
Kinocompany Finland Oy, 5 000 €
GLINT – Innovatiivinen tekoälypohjainen audiovisuaalinen palvelumalli disinformaation torjuntaan
Lassila Johannes, 5 000 €
Suomen Neito – immersiivinen AI-tarinankertoja
Making Movies Oy, 5 000 €
POLKU
Luoville aloille kohdennetun POLKU-hankeen konseptointi.
Polygon Oasis Oy, 5 000 €
Automatisoidun fotogrammetriastudion konseptointi
Rainio Tuomo, 2 000 €
Vuorovaikutteisen mediataiteen kehitysalusta
Saura Booking Agency Oy, 5 000 €
Dear Earth – alusta, brändi ja työkalu paikallisille arvopohjaisille kulttuuritapahtumille
Siekkinen Heli, 5 000 €
Palvelukonsepti, joka yhdistää luovat ammattilaiset ja yritykset.
Sollo Kaisa, 5 000 €
Hahmot fanituotteiksi – työkaluja hahmo IP:n tuotteistamiseen
DigiDemo
Balladi Productions, 5 000 €
Oodi Muistoille
Audiovisuaalisen sisältökonseptin kehittämiseen, jossa vanhat suomalaiset kotifilmit digitoidaan, restauroidaan ja tarinallistetaan elokuvallisiksi tunne-elämyksiksi nykypäivän yleisölle kulttuuriperintöä vaalien.
Herva Timo 5 000 €,
Block Architect -peli
Konsepti palikkapuzzle-pelistä, joka tuo perinteisen formaatin sääntöihin ja pisteytykseen uusia ulottuvuuksia.
Hologram Monster Oy, 5 000 €
Koko perheen opettavainen 3D seikkailu- ja kaksinpeli
3D seikkailupelin kehittäminen, jossa pelaajat voivat pelata yksin tai kahdestaan. Pelissä pelataan Paqui-nimisellä suloisella pahkasialla, jonka kanssa seikkailet ja suoritat tehtäviä samalla edeten pelin opettavaisessa tarinassa.
Karhu Isabella, 5 000 €
Singularity A – Video Game
To develop the concept of a video game adapted from a short pixel art film concept about a man who creates a time singularity inside his home as he struggles with the loss of his wife and unborn child, and looks back on his life.
Kääriä Pyry, 5 000 €
Into the Doldrums
Into the Doldrums on psykologinen seikkailupeli, jossa pelaaja vaihtaa näkökulmaa logiikan, intuition ja tunteen välillä tutkiakseen symbolisesti ladattuja maailmoja ja sisäistä kasvua.
Lammi Pauliina, 5 000 €
Song of Solitude
Tarinavetoinen kävelysimultaattoripeli, joka sijoittuu eristyneelle trooppiselle saarelle jota asustaa aavemaisesti laulava, lajinsa viimeinen lintu. Tukkea haetaan kaupallisen projektin toteuttamiseen, tarinan luomiseen ja parhaan pelaajakokemuksen rakentamiseen.
Liu Zihan, 5 000 €
I am Seal
Funds will be used to make a proof of concept for the gameplay, character and interactions.
Maaniemi Jaakko, 5 000 €
Commander’s Intent -strategiapelin konsepti
Neznakhin Valeriy, 5 000 €
Medieval Shield Skating
A video game about skating on a shield in a world blending the medieval and the modern skateboarding cultures.
Nick Dorra Tuotanto Oy, 5 000 €
Tekoälyavusteinen eläinaiheinen animaatiosarja lapsille
Lapsille suunnatun eläinaiheisen animaatiosarjan kehittäminen, jossa hyödynnetään vastuullisesti tekoälytyökaluja. Tavoitteena on luoda tekijänoikeuksia kunnioittava työnkulku, joka mahdollistaa laadukkaan sisällön tuottamisen pienellä työryhmällä ja budjetilla.
Palmonová Tereza, 5 000 €
Feathers and Folklore (Working title)
What if you could solve a mystery without playing as a detective? In Feathers and Folklore you play as a raven, who wants to help a young girl deliver a letter to her father. The game combines wholesome and mysterious visuals with detective mechanics (and flying is there too).
Pystymetsä Oy, 5 000 €
SUKUPOLVIEN SILLALLA
Tutkimus-, tuotanto- ja keskustelukonseptin laatiminen
Ruokonen Vera, 5 000 €
A+ peli (työnimi)
4–7-vuotiaille lapsille suunnattu tarinavetoinen peli, joka samalla opettaa kirjaimia, tavuja, yksinkertaisia sanoja ja numeroita sekä laskuja.
Saari Pekka, 5 000 €
Of overlanding and meaning
PC:lle suunnattu seikkailu- ja selviytymispeli
Salmijärvi Juha, 5 000 €
Fixeri
Rogue-lite managerointipelin konseptin suunnittelu ja esittelymateriaalien toteutus.
Telkänranta Helena, 5 000 €
Animal Worlds -konseptin kehittäminen
Uudenlainen internet-pohjainen monimediakokemus tieteellisen tiedon tuomiseksi suuren yleisön ulottuville.
Warwick Rory, 5 000 €
The Shallow Green Sea Interactive Graphic Novel
To develop the concept of an interactive graphic novel adaptation of a published novel named The Edge of the Shallow Green Sea, about two people who travel to a parallel world in search of their lost loved ones, who have chosen to disappear
Wright Timo, 5 000 €
Mosaics (työnimi)
Kokeellisen suosittelualgoritmia käyttävän ja jokaiselle katsojalle yksilöllisen elokuvan konseptin suunnitteluun.