”SULA Pitchin voitto on Kelosoundille ensimmäinen ja erittäin merkittävä, sillä se auttaa julkisuuden lisäksi oikeiden henkilöiden löytämistä, jotta tuote saadaan markkinoille sekä kehitettyä huippuunsa”, kertoo Kelosound Oy:n toimitusjohtaja, äänitaiteilija ja suunnittelija Kirsi Ihalainen.
Kilpailun tuomaristo piti Kelosoundin etuina vakuuttavan pitchauksen lisäksi mm. sitä että heillä on erittäin omistautunut tiimi, hyvä tuntemus immateriaalioikeuksista, joitakin maksavia asiakkaita, useita potentiaalisia suuntia joihin bisnestä voi kehittää, nainen johdossa ja kestävät arvot integroituna bisnesmalliin. Tuomaristossa toimivat Javier Echarri, sijoittaja ja EBN – European Business & Innovation Centres Networkin toimitusjohtaja Belgiasta, johtamis- ja strategiakonsultti ja entinen EstBANin johtaja Signe Viimsalu Virosta sekä sijoitusyhtiö Hitseedin osakas Sami Jokela Suomesta.
SULA Pitch -kilpailussa toiseksi tuli positiiviseen vertaispalautteeseen perustuvan Mightifier -sovelluksen kehittäjä The Mighty United, joka voitti 3000 euroa. Kolmanneksi parhaana, 1000 euron palkinnolla palkittiin digitaalinen esiintyjävälityspalvelu Gigle Oy. Muut SULA Pitchiin osallistuneet yritykset ja työryhmät olivat Divine Consultants, FakeFish Oy, Gloriana Games, Hallaus Oy Arkkitehdit, Hobby Agency Oy, Koepala, Memorandum, Mielen Melodiat Oy, Moonic, Random Potion Oy ja UU market.
SULA Pitch -kilpailuun valittiin kirjallisten hakemusten perusteella 14 luovan alan yritystä tai työryhmää esittelemään innovatiivisia tuote- ja palveluideoitaan. Osallistujille järjestettiin ennen kilpailua kaksipäiväinen pitchausvalmennus, jonka veti eurooppalaisia luovien alojen osaajia jo kaksikymmentä vuotta kouluttanut Sibylle Kurz. Kilpailu ja valmennus pidettiin kansainvälistymiseen tähdäten englanniksi.
Uusi pitchauskonsepti osoittautui toimivaksi ja kilpailuun osallistuneet pitivät tapahtumaa kannustavana ja erinomaisena verkostoitumistilaisuutena. ”Opin kisasta ja valmennuksesta sen, että olen vain oma itseni ja kerron Kelosound-tuotteen tarinan siten, että muutkin ymmärtävät minkälainen tuote se on ja mihin se on tarkoitettu”, sanoo Kirsi Ihalainen. ”Tämä todellakin auttoi ja käytin kaikki saamani vinkit lopulliseen pitchiin.”
Lisätietoja:
Kelosound oy
http://kelosound.com/fi/